UZYSKANIE LICENCJI NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO W ZAKRESIE POŚREDNICTWA PRZY PRZEWOZIE RZECZY
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o udzielenie licencji (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej).
Załączniki:
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem (dostępne w urzędzie lub na stronie internetowej),
- kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
- dokumenty (oryginały lub kserokopie i oryginały do wglądu) potwierdzające, że przedsiębiorca posiada sytuację finansową zapewniającą podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określoną dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 EUR. Sytuację finansową, potwierdza się:
- rocznym sprawozdaniem finansowym,
- dokumentami potwierdzającymi dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
- dokumentami potwierdzającymi posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- dokumentami potwierdzającymi udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
- dokumentami potwierdzającymi własność nieruchomości.
- Oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji.
- dowód wpłaty za wydanie licencji.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Radziejowie, ul. Kościuszki 17, 88-200 Radziejów
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Infrastruktury Technicznej – pok. Nr 4
Tel. 54 285-35-53
Adres e-mail: środwisko@radziejow.pl
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
OPŁATY
Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się następujące opłaty:
okres ważności licencji w latach |
od 2 do 15 lat |
powyżej 15 do 30 lat |
powyżej 30 do 50 lat |
opłata w zł |
800 |
900 |
1000 |
Opłatę można uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Poznaniu (parter) lub na konto: nazwa odbiorcy Starostwo Powiatowe w Poznaniu konto nr Bank Handlowy O/Poznań 77103012470000000034916241
TRYB ODWOŁAWCZY
Opłatę można uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Radziejowie lub na konto:
96 9550 0003 2018 0000 0169 0001
DODATKOWE INFORMACJE
Wszelkie zmiany danych przewoźnik drogowy zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu licencji w ciągu 28 dni od dnia ich powstania. W przypadku gdy zmiany obejmują dane zawarte w zezwoleniu przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści zezwolenia.
Właściwość miejscowa: w sprawach udzielenia licencji w krajowym transporcie drogowym organem właściwym jest starosta właściwy dla siedziby albo miejsca zamieszkania przedsiębiorcy. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą licencję wydaje organ właściwy dla miejsca zamieszkania.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1265 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. 2013 poz. 916)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. 2013 poz. 713)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marek Wojtysiakdata wytworzenia: 2014-02-28
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2014-02-28 14:06