Do kompetencji Referatu Organizacji i Nadzoru należy w szczególności:
- z zakresu organizacji
- obsługa kancelaryjno-biurowa oraz merytoryczna Rady i jej Komisji w tym:
- gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji,
- przygotowanie Sesji Rady i posiedzeń Komisji,
- opracowanie materiałów z obrad Rady i Komisji Rady oraz przekazywanie ich właściwym adresatom,
- sporządzanie protokołów z obrad Rady i Komisji Rady,
- prowadzenie rejestrów:
- uchwał Rady,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych,
- doręczenie w/w dokumentów organom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
- stwarzanie warunków dla wykonywania czynności kontrolnych przez Komisje Rady,
- koordynacja realizacji uchwał Rady i innych jej dokumentów poprzez:
- prowadzenie rejestrów uchwał i wniosków Rady przekazywanych do wykonania Zarządowi oraz wydziałom,
- przekazywanie uchwał Rady wydziałom i innym powiatowym jednostkom organizacyjnym, służbom, inspekcjom i strażom,
- zbiorcze opracowywanie informacji o przebiegu wykonania uchwał,
- opracowanie projektów zmian Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa stosownie do potrzeb wynikających ze zmian przepisów prawa,
- opracowywanie projektów regulaminu pracy Starostwa, aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji,
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
- przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom,
- obsługa posiedzeń Zarządu,
- koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
- zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
- prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych, koordynacja planów kontroli sporządzonych przez wydziały,
- udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych, koordynacja kontroli zewnętrznej,
- analiza materiałów pokontrolnych i opracowywanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działania Starostwa,
- prowadzenie dokumentacji skarg i wniosków kierowanych do Starosty, członków Zarządu i Sekretarza , prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- koordynacja załatwiania skarg i wniosków przez poszczególne wydziały Starostwa,
- zbiorcze sporządzanie dla potrzeb Zarządu analizy wpływu i sposobu załatwiania skarg i wniosków,
- organizacja przyjęć interesantów przez Starostę i Wicestarostę,
- prowadzenie spraw związanych z wnioskowaniem o nadanie odznaczeń pracownikom Starostwa i Radnym,
- prowadzenie ewidencji odznaczeń,
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych,
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów,
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, nagród jubileuszowych,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia pracowników Starostwa,
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu, Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym,
- udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i wydziałów,
- udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat, opiniowanie tych umów i porozumień,
- wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami w sprawach dotyczących działania Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielanych tym jednostkom),
- wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego,
- informowanie Zarządu, Starosty i Kierowników wydziałów o: zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu, prowadzenie ewidencji przepisów prawnych, w tym ewidencji aktów prawa miejscowego,
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
- prowadzenie sekretariatu Starostwa i obsługi poczty elektronicznej,
- współpraca i współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Starostwa, służbami, inspekcjami i strażami,
- współpraca z nadzorem prawnym Wojewody,
- prowadzenie dokumentacji naboru na wolne stanowiska,
- koordynowanie działań związanych z udzieleniem nieodpłatnej pomocy i edukacji prawnej,
- obsługa kancelaryjno-biurowa oraz merytoryczna Rady i jej Komisji w tym:
- z zakresu administracji
- administrowanie budynkami Starostwa oraz finansowanie kosztów ich utrzymywania,
- prowadzenie inwestycji, remontów oraz konserwacji budynków Starostwa,
- zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej; nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej, alarmowej oraz funkcjonowania poczty elektronicznej,
- prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa,
- gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
- załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami,
- gospodarowanie drukami i formularzami,
- gospodarowanie taborem samochodowym,
- wdrażanie postępu technicznego w Starostwie,
- zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów,
- prowadzenie biblioteki fachowej,
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz wykonywanie nadzoru nad stosowaniem przepisów z zakresu prawa zamówień publicznych,
- gospodarowanie mieniem Powiatu oraz zawiadywanie mieniem Skarbu Państwa przekazanym powiatowi w ramach porozumień, itp.,
- prowadzenie wszelkiej, niezbędnej ewidencji mienia Powiatu, dokonywanie jego inwentaryzacji, rozliczeń itp.,
- realizacja zadań Starosty jako kierownika Starostwa w zakresie spraw związanych z przygotowaniem obiektów Starostwa w sytuacji nadzwyczajnych zagrożeń,
- wykonywanie zadań z zakresu ustawy o ochronie mienia,
- prowadzenie biura rzeczy znalezionych,
- nadzorowanie i prowadzenie Powiatowych inwestycji, łącznie z zabezpieczeniem stosownego nadzoru i ich rozliczanie,
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej w tym prowadzenie strony urzędowego publikatora teleinformatycznego – Biuletynu Informacji Publicznej, zgodnie z wymogami ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- prowadzenie spraw związanych z informatyzacją urzędu, a w szczególności:
- wdrażanie postępu technicznego w pracy administracyjno-biurowej Starostwa,
- koordynowanie działań z zakresu informatyki w Starostwie,
- opracowywanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji w Starostwie,
- prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej w Starostwie,
- zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego,
- inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w wydziałach,
- realizowanie zadań administratora sieci komputerowej,
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Administrator Systemudata wytworzenia: 2025-02-11
- opublikował: Mateusz Wojciechowskidata publikacji: 2025-02-11 12:46