Do kompetencji Referatu Polityki Społecznej, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu należy w szczególności:
- z zakresu opieki zdrowotnej
- prowadzenie zadań związanych z wykonywaniem nadzoru właścicielskiego nad podmiotami leczniczymi utworzonymi przez powiat,
- realizacja zadań związanych z ochroną i promocją zdrowia psychicznego,
- ustalanie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych,
- realizacja zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia wynikających z przepisów prawa, szczególnie w formie tworzenia profilaktycznych programów zdrowotnych,
- współpraca z Radą Społeczną działającą przy SP ZOZ w Radziejowie,
- ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych będących własnością powiatu,
- prowadzenie ewidencji użytkowników wieczystych nieruchomości gruntowych będących własnością powiatu,
- z zakresu działalności kulturalnej i ochrony zabytków
- prowadzenie spraw społecznych opiekunów zabytków,
- prowadzenie spraw związanych z opracowaniem powiatowego Programu Ochrony nad Zabytkami,
- prowadzenie postępowań w przypadku wystąpienia zagrożenia zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru,
- tworzenie powiatowej instytucji filmowej,
- podejmowanie działań na rzecz prowadzenia przez placówki kultury dystrybucji i rozpowszechniania filmów,
- organizowanie działalności kulturalnej oraz tworzenie powiatowych instytucji kultury,
- sprawowanie mecenatu nad działalnością kulturalną,
- podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczaniem opieką amatorskiego ruchu artystycznego,
- prowadzenie powiatowych instytucji kultury, tworzenie muzeów oraz nabywaniem muzealiów,
- ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowaniem ich organizacji,
- prowadzeniem spraw związanych z rozwojem życia kulturalnego powiatu w sferze organizacyjno - prawnej, finansowej i kadrowej, prowadzeniem rejestru powiatowych instytucji kultury,
- planowanie i finansowanie bieżącej działalności remontowej instytucji kultury oraz kontrolowaniem wykorzystania wydatkowanych na ten cel środków budżetowych,
- prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,
- z zakresu kultury fizycznej, sportu i turystyki
- tworzenie warunków prawno - organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej i sportu,
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych,
- organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzeniem odpowiednich warunków materialno - technicznych dla jej rozwoju w tym:
- popularyzacja walorów rekreacji ruchowej,
- organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo - rekreacyjnych,
- szkolenie kadry instruktorów i kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych,
- tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo - rekreacyjnej,
- z zakresu spraw społecznych i obywatelskich
- realizacją zadań „pełnomocnika ds. informacji niejawnych” w tym w szczególności:
- opracowywanie dokumentacji na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- przeprowadzanie szkoleń z zakresu przestrzegania ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- dokonywanie czynności sprawdzających w stosunku do osób wchodzących w skład pionu ochrony,
- realizacja zadań administratora bezpieczeństwa informacji,
- realizacja wniosków dotyczących danych osobowych,
- rowadzenie kontroli zabezpieczenia systemów informatycznych przed dostępem osób nieupoważnionych do danych osobowych,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o kombatantach i osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego i ustawy o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich rodzin,
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej oraz wydawanie decyzji dotyczących wpisu, odmowy i wykreśleń z ewidencji,
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
- organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu,
- organizowanie akcji kurierskiej na terenie Powiatu,
- sporządzaniem testamentu wobec Starosty lub Sekretarza,
- zezwoleń w porozumieniu z właściwym Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym na sprowadzenie zwłok i szczątków zza granicy,
- organizowanie na wniosek właściwego organu przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do najbliższego szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyn zgonu,
- uczestnictwo w procesie uzgadniania tras pielgrzymek religijnych,
- realizacją zadań „pełnomocnika ds. informacji niejawnych” w tym w szczególności:
- z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
- prowadzenie kancelarii informacji niejawnych,
- opracowywanie dokumentacji dotyczącej przedsięwzięć obronnych Starostwa,
- organizowanie szkoleń obronnych dla pracowników Starostwa,
- opracowywanie dokumentacji z zakresu obrony cywilnej,
- nadzorowanie realizacji zadań OC w gminach,
- prowadzenie magazynu sprzętu OC,
- przeprowadzanie ćwiczeń i treningów w ramach Rejonowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
- przygotowywanie projektów wytycznych i zarządzeń Szefa OC Powiatu,
- popularyzacja zagadnień OC wśród społeczności Powiatu,
- organizowanie działań związanych z realizacją zadań z zakresu obrony cywilnej i obronnych, należących do zadań Powiatu i Starosty jako Kierownika jednostki organizacyjnej - Starostwa,
- koordynowanie zorganizowaną akcją ratunkową w razie wystąpienia klęski żywiołowej na terenie Powiatu lub kilku gmin,
- realizacja funkcji organizacyjnych, koordynacyjnych i wykonawczych Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego działającego w zakresie ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej i zapobieganie innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,
- obsługa administracyjno-biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),
- realizacja zadań zawartych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014, poz. 1118 z późn. zm.),
- nawiązywanie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz organizacjami o charakterze powiatowym (ponadgminnym),
- z zakresu promocji powiatu
- opracowywanie materiałów i podejmowanie działań w zakresie kompleksowego i cząstkowego przygotowywania programów i wdrażania ustaleń przyjętych w Strategii Obszaru Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Powiatu i innych dokumentów strategicznych dotyczących powiatu,
- podejmowanie działań dotyczących pozyskiwania środków pomocowych ze źródeł krajowych i zagranicznych,
- współpraca z wydziałami Starostwa, jednostkami organizacyjnymi powiatu, samorządami gminnymi i innymi jednostkami w zakresie wdrażania Strategii Obszaru Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Powiatu,
- tworzenie banku danych o powiecie radziejowskim,
- promowanie inicjatyw i ludzi odnoszących sukcesy,
- prowadzenie dokumentacji związanej z uczestnictwem w Związku Powiatów Polskich, Konwentach Starostów itp.,
- współudział w rozbudowie i aktualizacji danych na stronie internetowej powiatu,
- organizowanie lub współorganizowanie imprez integrujących społeczność lokalną,
- promocja atrakcyjnych turystycznie miejsc powiatu, podejmowanie działań na rzecz zachowania i ochrony walorów kulturowych i przyrodniczych,
- uczestnictwo bądź organizowanie wystaw, targów, imprez, uroczystości zgodnie z zatwierdzonym przez Zarząd harmonogramem,
- współpraca ze „Stowarzyszeniem na rzecz rozwoju powiatu radziejowskiego”, w szczególności z redakcją gazety „Powiatowe ABC”,
- podejmowanie działań w zakresie współpracy w dziedzinach gospodarki, kultury, oświaty, ochrony środowiska, sportu i turystyki z społecznościami lokalnymi innych państw,
- gromadzenie i rozpowszechnianiem informacji na temat integracji w Unii Europejskiej wśród mieszkańców powiatu,
- współpraca z instytucjami działającymi bądź wspierającymi działania na rzecz integracji europejskiej,
- przygotowanie i występowaniem z wnioskami w sprawie pozyskiwania środków pomocowych z Unii Europejskiej,
- inicjowanie udziału Powiatu w konkursach i programach celem ubiegania się o dotacje z funduszy pomocowych,
- monitorowanie wdrażania programów współfinansowanych ze środków pomocowych,
- podejmowanie działań w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.),
- realizacja programów stypendialnych finansowanych z funduszy europejskich prowadzonych przez powiat.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Administrator Systemudata wytworzenia: 2025-02-11
- opublikował: Mateusz Wojciechowskidata publikacji: 2025-02-11 12:49