Do kompetencji Referatu Organizacji i Nadzoru należy w szczególności:
- z zakresu organizacji
- obsługa kancelaryjno-biurowa oraz merytoryczna Rady i jej Komisji w tym:
- gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji,
- przygotowanie Sesji Rady i posiedzeń Komisji,
- opracowanie materiałów z obrad Rady i Komisji Rady oraz przekazywanie ich właściwym adresatom,
- sporządzanie protokołów z obrad Rady i Komisji Rady,
- prowadzenie rejestrów:
- uchwał Rady,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych,
- doręczenie w/w dokumentów organom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
- stwarzanie warunków dla wykonywania czynności kontrolnych przez Komisje Rady,
- koordynacja realizacji uchwał Rady i innych jej dokumentów poprzez:
- prowadzenie rejestrów uchwał i wniosków Rady przekazywanych do wykonania Zarządowi oraz wydziałom,
- przekazywanie uchwał Rady wydziałom i innym powiatowym jednostkom organizacyjnym, służbom, inspekcjom i strażom,
- zbiorcze opracowywanie informacji o przebiegu wykonania uchwał,
- opracowanie projektów zmian Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa stosownie do potrzeb wynikających ze zmian przepisów prawa,
- opracowywanie projektów regulaminu pracy Starostwa, aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji,
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
- przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom,
- obsługa posiedzeń Zarządu,
- koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
- zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
- prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych, koordynacja planów kontroli sporządzonych przez wydziały,
- udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych, koordynacja kontroli zewnętrznej,
- analiza materiałów pokontrolnych i opracowywanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działania Starostwa,
- prowadzenie dokumentacji skarg i wniosków kierowanych do Starosty, członków Zarządu i Sekretarza , prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- koordynacja załatwiania skarg i wniosków przez poszczególne wydziały Starostwa,
- zbiorcze sporządzanie dla potrzeb Zarządu analizy wpływu i sposobu załatwiania skarg i wniosków,
- organizacja przyjęć interesantów przez Starostę i Wicestarostę,
- prowadzenie spraw związanych z wnioskowaniem o nadanie odznaczeń pracownikom Starostwa i Radnym,
- prowadzenie ewidencji odznaczeń,
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych,
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów,
- prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, nagród jubileuszowych,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia pracowników Starostwa,
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu, Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym,
- udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i wydziałów,
- udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat, opiniowanie tych umów i porozumień,
- wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami w sprawach dotyczących działania Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielanych tym jednostkom),
- wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego,
- informowanie Zarządu, Starosty i Kierowników wydziałów o: zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu, prowadzenie ewidencji przepisów prawnych, w tym ewidencji aktów prawa miejscowego,
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
- prowadzenie sekretariatu Starostwa i obsługi poczty elektronicznej,
- współpraca i współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Starostwa, służbami, inspekcjami i strażami,
- współpraca z nadzorem prawnym Wojewody,
- prowadzenie dokumentacji naboru na wolne stanowiska,
- koordynowanie działań związanych z udzieleniem nieodpłatnej pomocy i edukacji prawnej,
- obsługa kancelaryjno-biurowa oraz merytoryczna Rady i jej Komisji w tym:
- z zakresu administracji
- administrowanie budynkami Starostwa oraz finansowanie kosztów ich utrzymywania,
- prowadzenie inwestycji, remontów oraz konserwacji budynków Starostwa,
- zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej; nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej, alarmowej oraz funkcjonowania poczty elektronicznej,
- prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa,
- gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
- załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami,
- gospodarowanie drukami i formularzami,
- gospodarowanie taborem samochodowym,
- wdrażanie postępu technicznego w Starostwie,
- zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów,
- prowadzenie biblioteki fachowej,
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz wykonywanie nadzoru nad stosowaniem przepisów z zakresu prawa zamówień publicznych,
- gospodarowanie mieniem Powiatu oraz zawiadywanie mieniem Skarbu Państwa przekazanym powiatowi w ramach porozumień, itp.,
- prowadzenie wszelkiej, niezbędnej ewidencji mienia Powiatu, dokonywanie jego inwentaryzacji, rozliczeń itp.,
- realizacja zadań Starosty jako kierownika Starostwa w zakresie spraw związanych z przygotowaniem obiektów Starostwa w sytuacji nadzwyczajnych zagrożeń,
- wykonywanie zadań z zakresu ustawy o ochronie mienia,
- prowadzenie biura rzeczy znalezionych,
- nadzorowanie i prowadzenie Powiatowych inwestycji, łącznie z zabezpieczeniem stosownego nadzoru i ich rozliczanie,
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej w tym prowadzenie strony urzędowego publikatora teleinformatycznego – Biuletynu Informacji Publicznej, zgodnie z wymogami ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- prowadzenie spraw związanych z informatyzacją urzędu, a w szczególności:
- wdrażanie postępu technicznego w pracy administracyjno-biurowej Starostwa,
- koordynowanie działań z zakresu informatyki w Starostwie,
- opracowywanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji w Starostwie,
- prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej w Starostwie,
- zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego,
- inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w wydziałach,
- realizowanie zadań administratora sieci komputerowej,
Do kompetencji Referatu Polityki Społecznej, Spraw Obywatelskich i Promocji Powiatu należy w szczególności:
- z zakresu opieki zdrowotnej
- prowadzenie zadań związanych z wykonywaniem nadzoru właścicielskiego nad podmiotami leczniczymi utworzonymi przez powiat,
- realizacja zadań związanych z ochroną i promocją zdrowia psychicznego,
- ustalanie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych,
- realizacja zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia wynikających z przepisów prawa, szczególnie w formie tworzenia profilaktycznych programów zdrowotnych,
- współpraca z Radą Społeczną działającą przy SP ZOZ w Radziejowie,
- ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych będących własnością powiatu,
- prowadzenie ewidencji użytkowników wieczystych nieruchomości gruntowych będących własnością powiatu,
- z zakresu działalności kulturalnej i ochrony zabytków
- prowadzenie spraw społecznych opiekunów zabytków,
- prowadzenie spraw związanych z opracowaniem powiatowego Programu Ochrony nad Zabytkami,
- prowadzenie postępowań w przypadku wystąpienia zagrożenia zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru,
- tworzenie powiatowej instytucji filmowej,
- podejmowanie działań na rzecz prowadzenia przez placówki kultury dystrybucji i rozpowszechniania filmów,
- organizowanie działalności kulturalnej oraz tworzenie powiatowych instytucji kultury,
- sprawowanie mecenatu nad działalnością kulturalną,
- podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczaniem opieką amatorskiego ruchu artystycznego,
- prowadzenie powiatowych instytucji kultury, tworzenie muzeów oraz nabywaniem muzealiów,
- ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowaniem ich organizacji,
- prowadzeniem spraw związanych z rozwojem życia kulturalnego powiatu w sferze organizacyjno - prawnej, finansowej i kadrowej, prowadzeniem rejestru powiatowych instytucji kultury,
- planowanie i finansowanie bieżącej działalności remontowej instytucji kultury oraz kontrolowaniem wykorzystania wydatkowanych na ten cel środków budżetowych,
- prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,
- z zakresu kultury fizycznej, sportu i turystyki
- tworzenie warunków prawno - organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej i sportu,
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych,
- organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzeniem odpowiednich warunków materialno - technicznych dla jej rozwoju w tym:
- popularyzacja walorów rekreacji ruchowej,
- organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo - rekreacyjnych,
- szkolenie kadry instruktorów i kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych,
- tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo - rekreacyjnej,
- z zakresu spraw społecznych i obywatelskich
- realizacją zadań „pełnomocnika ds. informacji niejawnych” w tym w szczególności:
- opracowywanie dokumentacji na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- przeprowadzanie szkoleń z zakresu przestrzegania ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- dokonywanie czynności sprawdzających w stosunku do osób wchodzących w skład pionu ochrony,
- realizacja zadań administratora bezpieczeństwa informacji,
- realizacja wniosków dotyczących danych osobowych,
- rowadzenie kontroli zabezpieczenia systemów informatycznych przed dostępem osób nieupoważnionych do danych osobowych,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o kombatantach i osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego i ustawy o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych oraz ich rodzin,
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej oraz wydawanie decyzji dotyczących wpisu, odmowy i wykreśleń z ewidencji,
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
- organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu,
- organizowanie akcji kurierskiej na terenie Powiatu,
- sporządzaniem testamentu wobec Starosty lub Sekretarza,
- zezwoleń w porozumieniu z właściwym Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym na sprowadzenie zwłok i szczątków zza granicy,
- organizowanie na wniosek właściwego organu przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do najbliższego szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyn zgonu,
- uczestnictwo w procesie uzgadniania tras pielgrzymek religijnych,
- realizacją zadań „pełnomocnika ds. informacji niejawnych” w tym w szczególności:
- z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
- prowadzenie kancelarii informacji niejawnych,
- opracowywanie dokumentacji dotyczącej przedsięwzięć obronnych Starostwa,
- organizowanie szkoleń obronnych dla pracowników Starostwa,
- opracowywanie dokumentacji z zakresu obrony cywilnej,
- nadzorowanie realizacji zadań OC w gminach,
- prowadzenie magazynu sprzętu OC,
- przeprowadzanie ćwiczeń i treningów w ramach Rejonowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
- przygotowywanie projektów wytycznych i zarządzeń Szefa OC Powiatu,
- popularyzacja zagadnień OC wśród społeczności Powiatu,
- organizowanie działań związanych z realizacją zadań z zakresu obrony cywilnej i obronnych, należących do zadań Powiatu i Starosty jako Kierownika jednostki organizacyjnej - Starostwa,
- koordynowanie zorganizowaną akcją ratunkową w razie wystąpienia klęski żywiołowej na terenie Powiatu lub kilku gmin,
- realizacja funkcji organizacyjnych, koordynacyjnych i wykonawczych Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego działającego w zakresie ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej i zapobieganie innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,
- obsługa administracyjno-biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),
- realizacja zadań zawartych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014, poz. 1118 z późn. zm.),
- nawiązywanie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz organizacjami o charakterze powiatowym (ponadgminnym),
- z zakresu promocji powiatu
- opracowywanie materiałów i podejmowanie działań w zakresie kompleksowego i cząstkowego przygotowywania programów i wdrażania ustaleń przyjętych w Strategii Obszaru Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Powiatu i innych dokumentów strategicznych dotyczących powiatu,
- podejmowanie działań dotyczących pozyskiwania środków pomocowych ze źródeł krajowych i zagranicznych,
- współpraca z wydziałami Starostwa, jednostkami organizacyjnymi powiatu, samorządami gminnymi i innymi jednostkami w zakresie wdrażania Strategii Obszaru Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Powiatu,
- tworzenie banku danych o powiecie radziejowskim,
- promowanie inicjatyw i ludzi odnoszących sukcesy,
- prowadzenie dokumentacji związanej z uczestnictwem w Związku Powiatów Polskich, Konwentach Starostów itp.,
- współudział w rozbudowie i aktualizacji danych na stronie internetowej powiatu,
- organizowanie lub współorganizowanie imprez integrujących społeczność lokalną,
- promocja atrakcyjnych turystycznie miejsc powiatu, podejmowanie działań na rzecz zachowania i ochrony walorów kulturowych i przyrodniczych,
- uczestnictwo bądź organizowanie wystaw, targów, imprez, uroczystości zgodnie z zatwierdzonym przez Zarząd harmonogramem,
- współpraca ze „Stowarzyszeniem na rzecz rozwoju powiatu radziejowskiego”, w szczególności z redakcją gazety „Powiatowe ABC”,
- podejmowanie działań w zakresie współpracy w dziedzinach gospodarki, kultury, oświaty, ochrony środowiska, sportu i turystyki z społecznościami lokalnymi innych państw,
- gromadzenie i rozpowszechnianiem informacji na temat integracji w Unii Europejskiej wśród mieszkańców powiatu,
- współpraca z instytucjami działającymi bądź wspierającymi działania na rzecz integracji europejskiej,
- przygotowanie i występowaniem z wnioskami w sprawie pozyskiwania środków pomocowych z Unii Europejskiej,
- inicjowanie udziału Powiatu w konkursach i programach celem ubiegania się o dotacje z funduszy pomocowych,
- monitorowanie wdrażania programów współfinansowanych ze środków pomocowych,
- podejmowanie działań w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.),
- realizacja programów stypendialnych finansowanych z funduszy europejskich prowadzonych przez powiat.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2015-12-08 14:04