Do podstawowych zadań Wydziału należy:
1.Opracowanie i realizacja planów finansowych budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału.
2.Administrowanie budynkami Starostwa oraz finansowanie kosztów ich utrzymania.
3.Prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych oraz konserwacji budynków Starostwa.
4.Zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
5.Nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania w Starostwie przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy, prowadzenie spraw dotyczących bhp i ppoż. w Starostwie.
6.Zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleksowej i alarmowej.
7.Prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa.
8.Gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa.
9.Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa.
10.Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami.
11.Gospodarowanie drukami i formularzami.
12.Gospodarowanie taborem samochodowym.
13.Wdrażanie postępu technicznego w Starostwie.
14.Zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów.
15.Prowadzenie biblioteki.
16.Wdrażanie postępu technicznego w pracy administracyjno-biurowej Starostwa.
17.Koordynowanie działań z zakresu informatyki w Starostwie.
18.Opracowywanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji w Starostwie.
19.Prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej w Starostwie,
20.Zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej.
21.Zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie.
22.Organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego.
23.Inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w wydziałach.
24.Realizacja zadań administratora sieci.
25.Prowadzenie "Rejestru żadanych i udzielanych informacji publicznych".
26.Prowadzenie strony urzędowej publikatora teleinformatycznego - Biuletynu Informacji Publicznej, zgodnie zwymogami ustawy o dostępie do informacji publicznej.
27.Kompletowanie i weryfikowanie materiałów źródłowych wydziałów stanowiących podstawę do wszczęcia procedur określonych w ustawie o zamówieniach publicznych,
28.Udzielanie wyjaśnień wydziałom przy opracowywaniu materiałów źródłowych stanowiących podstawę udzielania zamówień na dostawy, roboty i usługi.
29.Wykonywanie nadzoru nad stosowaniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
30.Prowadzenie rejestru zamówień publicznych, odwołań i protestów.
31.Rozpatrywanie odwołań i protestów w zakresie określonym stosownymi procedurami.
32.Występowanie w imieniu Starostwa do Urzędu Zamówień Publicznych.
33.Przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu oraz zarządzeń Starosty
w sprawach zamówień publicznych.
34.Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji pracy komisji przetargowych.
35.Publikowanie na stronie internetowej Starostwa ogłoszeń o przetargach nieograniczonych
36.Gospodarowanie mieniem Powiatu oraz zawiadywanie mieniem Skarbu Państwa przekazanym powiatowi w ramach porozumień, itp.
37.Prowadzenie wszelkiej, niezbędnej ewidencji mienia Powiatu, dokonywanie jego inwentaryzacji, rozliczeń itp.
38.Realizacja zadań Starosty jako kierownika Starostwa w zakresie spraw związanych z przygotowaniem obiektów Starostwa w sytuacji nadzwyczajnych zagrożeń.
39.Wykonywanie zadań z zakresu ustawy o ochronie mienia.
40.Prowadzenie biura rzeczy znalezionych.
41.Nadzorowanie i prowadzenie powiatowych inwestycji, łącznie z zabezpieczeniem stosownego nadzoru i ich rozliczanie.
42.Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach należących do kompetencji Wydziału.
43.Prowadzenie spraw należących do właściwości Powiatowego Rzecznika Konsumentów, a dotyczących:
-zapewnienia konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
-wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
-składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
-współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
-wprowadzania elementów wiedzy konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych,
-występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
-występowania w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
-przedkładania w terminie do 31 marca każdego roku Radzie Powiatu do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim,
-przekazania zatwierdzonego przez Radę sprawozdania właściwej miejscowo delegaturze UOKiK,
-przekazywania na bieżąco delegaturom UOKiK wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej,
-występowania do Prezesa UOKiK z wnioskiem o wszczęcie postępowania antymonopolowego w związku z podejrzeniem naruszenia ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
-wystepowanie do Prezesa urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-05-23 10:00